marți, iunie 12, 2012

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2012



Biroul Electoral Central publica rezultele alegerilor locale din 10 iunie 2012


Rezultate finale la alegeri locale in judetele Romaniei - presedinti de consilii judetene, primari in municipiile resedinta de judet

Judet
Presedinte de consiliu judetean
Primar in municipiul resedinta de judet
ALBA
Ion Dumitrel (PDL)
Alba Iulia - Mircea Gheorghe Hava (PDL)
ARAD
Petru Nicolae Iotcu (Miscarea Crestin Liberala)
Arad - Gheorghe Falca (Miscarea Crestin Liberala)
ARGES
Constantin Nicolescu (USL)
Pitesti - Tudor Pendiuc (USL)
BACAU
Dragos Adrian Benea (USL)
Bacau - Romeo Stavarache (USL)
BIHOR
Cornel Popa (USL)
Oradea - Ilie Gavril Bolojan (USL)
BISTRITA NASAUD
Emil Radu Moldovan (USL)
Bistrita - Ovidiu Teodor Cretu (USL)
BOTOSANI
Florin Turcanu (USL)
Botosani - Ovidiu Iulian Portariuc (USL)
BRAILA
Gheorghe Bunea Stancu (USL)
Braila - Aurel Gabriel Simionescu (USL)
BRASOV
Aristotel Adrian Cancescu (USL)
Brasov - George Scripcaru (PDL)
BUZAU
Marian Cristinel Bigiu (USL)
Buzau - Constantin Octavian Boscodeala (USL)
CALARASI
Raducu George Filipescu (USL)
Calarasi - Daniel Stefan Dragulin (USL)
CARAS SEVERIN
Sorin Frunzaverde (USL)
Resita - Mihai Stepanescu (USL)
CLUJ
Horia Dorin Uioreanu (USL)
Cluj-Napoca - Emil Boc (PDL)
CONSTANTA
Nicusor Daniel Constantinescu (SL)
Constanta - Radu Stefan Mazare (USL)
COVASNA
Sandor Tamas (UDMR)
Sf.Gheorghe - Antal Arpad Andras (UDMR)
DAMBOVITA
Adrian Tutuianu (USL)
Targoviste - Gabriel Florin Boriga (PDL)
DOLJ
Ion Prioteasa (USL)
Craiova - Lia Olguta Vasilescu (USL)
GALATI
Nicolae Dobrovici Bacalbasa (USL)
Galati - Marius Stan (USL)
GIURGIU
Vasile Mustatea (USL)
Giurgiu - Nicolae Barbu (independent)
GORJ
Ion Calinoiu (USL)
Targu Jiu - Florin Carciumaru (USL)
HARGHITA
Csaba Borboly (UDMR)
Miercurea Ciuc - Raduly Robert Kalman (UDMR)
HUNEDOARA
Mircea Ioan Molot (USL)
Deva - Petru Marginean (USL)
IALOMITA
Vasile Silvian Ciuperca (USL)
Slobozia - Alexandru Stoica (USL)
IASI
Cristian Mihai Adomnitei (USL)
Iasi - Gheorghe Nichita (USL)
MARAMURES
Zamfir Flore Ciceu (USL)
Baia Mare - Catalin Chereches (USL)
MEHEDINTI
Ioan Adrian Duicu (USL)
Drobeta Turnu Severin - Gheorghe Constantin
(Miscarea pentru Noul Mehedinti)
MURES
Ciprian Minodor Dobre (USL)
Targu Mures - Dorin Florea (Alianta pentru Mures)
NEAMT
Culita Tarata (Alianta Electorala Populara Progresista Europeana Liberala)
Piatra Neamt - Gheorghe Stefan (Alianta Electorala Populara Progresista Europeana Liberala)
OLT
Paul Stanescu (USL)
Slatina - Darius Bogdan Valcov (USL)
PRAHOVA
Mircea Cosma (USL)
Ploiesti - Iulian Badescu (USL)
SALAJ
Tiberiu Marc (USL)
Zalau - Sandu Victor Radu Capalnasu (USL)
SATU MARE
Mihai Adrian Stef (USL)
Satu Mare - Costel Dorel Stoica (USL)
SIBIU
Ioan Cindrea (USL)
Sibiu - Klaus Werner Iohannis (Forumul Democrat al Germanilor din Romania)
SUCEAVA
Catalin Ioan Nechifor (USL)
Suceava - Ion Lungu (PDL)
TELEORMAN
Liviu Nicolae Dragnea (USL)
Alexandria - Victor Dragusin (USL)
TIMIS
Titu Bojin (USL)
Timisoara - Nicolae Robu (USL)
TULCEA
Horia Teodorescu (USL)
Tulcea - Constantin Hogea (PDL)
VASLUI
Dumitru Buzatu (USL)
Vaslui - Vasile Paval (USL)
VALCEA
Ion Cilea (USL)
Ramnicu Valcea - Emilian Valentin Francu (USL)
VRANCEA
Marian Oprisan (USL)
Focsani - Decebal Gabriel Bacinschi (USL)

Rezultate finale oficiale la alegeri locale in municipiul Bucuresti


Primar
Primar general
Sorin Mircea Oprescu (USL)
Sector 1
Andrei loan Chiliman (UNPR)
Sector 2
Neculai Ontanu (USL)
Sector 3
Robert Sorin Negoita (USL)
Sector 4
Cristian Victor Popescu Piedone (USL)
Sector 5
Marian Daniel Vanghelie (USL)
Sector 6
Rares Serban Manescu (USL)

Alegeri locale - rezultate finale, in procente

Prezenta la vot, potrivit rezultatelor finale, a fost de 57,46%.
Mandate de primar atribuite: USL - 41,57%, PDL - 15,66%, si PSD - 11,88%
Mandate de consilieri locali: USL - 32,68%, PDL - 15,79%, PSD 10,21%
Mandate de presedinte de CJ: USL - 87,80% (36 de judete), UDMR - 4,87% (doua judete). Cate un mandat de presedinte de consiliu judetean au castigat PDL, Alianta Electorala Populara Progresista Europeana Liberala, Miscarea Crestin Liberala si PDL, reprezentand 2,43% din totalul mandatelor.
Mandate de consilieri judeteni: USL - 49,80%, PDL - 15,29%, PPDD - 8,96%


Preşedinte Consiliului Judeţean- Mircea Moloţ (USL)

Primari județul Hunedoara

Municipii

Deva – Petru Mărginean (USL)

Hunedoara – Viorel Arion (USP)

Brad – Florin Cazacu (USL)

Orăştie – Ovidiu Bălan (USL)

Petroşani –Tiberiu Iacob Ridzi (USP)

Vulcan – Gheorghe Ile (PSD)

Lupeni – Cornel Resmeriţă (USL)


Orașe

Simeria – Emil Rîşteiu (independent)

Haţeg – Adrian Goia (USP)

Călan – Adrian Iovănesc (USL)

Petrila – Ilie Păducel (USP)

Geoagiu – Ioan Vălean (USP)

Aninoasa –Nicolae Dunca (USP)

Uricani – DănuţBuhăescu (USL)

Comune

Baia de Criş –Horea Romeo Fărcaş(USL)

Balşa – Simion Meteşan (USL)

Baru – Daniel Răducanu (USP)

Băcia – Nicolae Panţa (USL)

Băiţa – Damian Diniş (USL)

Băniţa – Ionel Martin Burlec (USL)

Bătrâna – Radu Herciu (USL)

Blăjeni – Horia Jurca (USP)

Boşorod – Ioan Grecu (USL)

Brănişca – Teodor Lazăr (USL)

Bretea Română –Ioan Jurj (USL)

Buceş – Traian Achim Mărcuş (USL)

Bucureşci – Mircea Florin Ghilean (USL)

Bulzeştii de Sus– Mirel Suba (USL)

Bunila – Nelu Oprişoni (USL)

Burjuc – Tiberiu Iacob (USL)

Cerbăl – Miron Ticula (USL)

Certeju de Sus –Petru Adrian Cîmpian (USL)

Cârjiţi –Daniela Maria Adam (USL)

Crişcior –Ovidiu Ilie Furdui (USL)

Densuş – Sorin Dumitru Ştefoni (USL)

Dobra – Ovidiu Pădurean (USL)

General Bertthelot– Marina Huzoni (USL)

Ghelari – Ioan Bulbucan (USL)

Gurasada – Silviu Nan (USL)

Hărău – Ioan Dorin Jibetean (USL)

Ilia – Marius Gabriel Omotă (independent)

Lăpugiu de Jos – Alin Traian Chiorean (USL)

Lelese – Ciprian Gheorghe Achim (USL)

Lunca Cernii de Jos – Liviţuc Lupulesc (USL)

Luncoiu de Jos – Călin Dorin Dud (USL)

Mărtineşti – Nicolae Bârcean (USP)

Orăştioara de Sus– Marian Vasile Inăşescu (USP)

Peştişu Mic –Casian Leorean Voina (USL)

Pui – Victor Tiberiu Stoica (USL)

Rapoltu Mare –Octavian Gheorghe Roman (USL)

Răchitova – Eugen Dorel Băiconi (USP)

Ribiţa – Ioan Faur (USP)

Râu de Mori –Niculiţă Mang (USL)

Romos – Mircea Pătrânjan (USP)

Sarmizegetusa –Mihai Cornel Todoni (USL)

Sălaşu de Sus –Sorin Marica (USL)

Sântămăria Orlea– Ioan Dumitrel Oprean (USP)

Şoimuş – Mihai Gabriel Irimie (PRM)

Teliucu Inferior– Daniel Gheorghe Sorin Pupeză (USL)

Tomeşti –Octavian Tiberiu Tămaş (USL)

Topliţa – Nicolae Cerişer (independent)

Turdaş – Remi Bocşeri (USL)

Toteşti –Tiberiu Pasconi (USL)

Vaţa de Jos– Milu Folescu (USP)

Vălişoara –Mircea Ion Rovinar (USL)

Vorţa – Radu Emil Bureană (USL)

Veţel – Ioan Henţiu (USL)

Zam – Sorin Nistor (USP)

CL Deva

USL -10 mandate

USP -8 mandate

PPDD-2 mandate

UDMR - 1 mandat

CL Hunedoara

USL -10 mandate

USP-8 mandate

PPDD -2 mandate

UDMR -1 mandat

Compunere:
Nr. crt.Numele   şi prenumelePartidul, alianţa politică sau electorală organizaţiile minorităţilor pe lista căruia a fost ales, ori candidat independent
1Ardelean NeluUniunea Social Liberală
2Birău Mircea -CătălinUniunea Social Populară
3Borca Tiberiu-MirceaUniunea Social Populară
4Chişotă Roxana-AxeniaUniunea Social Liberală
5Coroiu TiberiuPartidul Poporului Dan Diaconescu
6Cristescu IonUniunea Social Liberală
7David IoanUniunea Social Populară
8Demeter IoanUniunea Social Liberală
9Frânc Oana ElisabetaUniunea Social Liberală
10Hanzi StanUniunea Social Liberală
11Morar Nicolae-MarcelUniunea Social Populară
12Moş OvidiuUniunea Social Liberală
13Muntean MarianPartidul Poporului Dan Diaconescu
14Muntean MirciaUniunea Social Populară
15Oprişiu Corina-VioletaUniunea Social Populară
16Panduru CarolUniunea Social Populară
17Pogocsan Ferdinand- ZoltanUniunea Democrata Maghiara din Romanaia
18Stanila IoanUniunea Social Populară
19Surgent Marius-GheorgheUniunea Social Liberală
20Takacs IosifUniunea Social Liberală
21Ţonea VasileUniunea Social Liberală






 Noul Consiliu Judeţean Hunedoara va fi format din membrii a două alianţe politice, USL (17), USP (11) şi ai unui partid politic, PP-DD (4).

Compunere:
-Mircea Moloţ, preşedinte
-Tiberiu Balint, Valeriu Babău, Vasile Bârca, Iosif Blaga, Ovidiu Botici, Marin Coltescu, Cosmin Costa, Costică Cristescu, Adrian David, Dana Dămian, Lidia Dobrei, Dorin Gligor, Iulian Hențiu, Ioan Hirghiduș, Danil Lazăr, Nicolae Morar, Mircia Muntean, Florin Muțiu, Ioan Dorin Petrui, Dorina Pleșcan, Ioan Prip, Nicolae Mihail Rudeanu, Ioan Rus, Ioan Marcel Socol, Vetuța Sănescu, Raul Stoica, Ioan Ștaier, Florian Toma, Radu Eugen Turdean, Liliana Țolaș, Haralambie Vochițoiu, Adrian Zvâncă, membri.

Situatia voturilor la CL Deva:


Au fost depuse nu mai putin de 96 de cereri de anulare a alegerilor localepentru frauda electorala in circumscriptii electorale din Bucuresti si din judetele Arges, Arad, Bacau, Bihor, Botosani, Brasov, Braila, Buzau, Caras Severin, Calarasi, Cluj, Constanta, Dambovita, Dolj, Galati, Giurgiu, Harghita, Hunedoara, Iasi, Ialomita, Ilfov, Mehedinti, Mures, Neamt, Olt, Prahova, Salaj, Sibiu, Suceava, Timis, Teleorman, Vaslui si Vrancea.

Alegerile locale se repeta in mai multe localitati

BEC a anuntat repetarea alegerile locale in cinci localitati. Astfel, in orasul Mangalia si in comuna Curcani vor fi reluate alegerile pentru functiile de primar si pentru consiliile locale. De asemenea, la Moeciu, Rasmiresti (Teleorman) si Tarnova (Arad) se repeta scrutinul pentru functia de primar. Motivele invocate pentru anularea alegerilor pentru primar sau consilii locale in cele cinci localitati au fost prelungirea votarii dupa ora 21, deschiderea urnei speciale inainte de inchiderea votarii, neconcordante in procesele verbale sau distrugerea urnelor de vot.



Calendarul alegerilor locale

Astfel, potrivit Programului calendaristic, până la 31 martie 2012 vor fi desemnaţi judecătorii din Biroul Electoral Central (BEC).

Partidele şi alianţele politice şi organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale vor comunica BEC, până în 10 aprilie, semnele electorale – urmând ca acestea să fie aduse la cunoştinţa publicului – , iar până la 1 mai vor fi adresate solicitările pentru alocarea timpilor de antenă. Până la 1 mai 2012 vor fi depuse candidaturile.

Campania electoralăva începe cu 30 de zile înainte de data desfăşurării alegerilor, respectiv în 11 mai, şi se va încheia în data de 9 iunie, ora 7.00.

Procesul de votare din 10 iunie va începe la ora 7.00 şi se încheie la ora 21.00.

În cazul turului al doilea de scrutin pentru alegerea primarului sau pentru alegerea preşedintelui consiliului judeţean, potrivit legii, acesta va avea loc la douăsăptămâni de la primul tur, respectiv, în 24 iunie 2012.

Organizarea si desfasurarea alegerilor locale 2012

In conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.140/2012, data desfăşurării alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale se stabileşte în ziua de duminică 10 iunie 2012.

Biroul Electoral de Circumscriptie Municipală nr.1 Deva

Sediul: Deva, Piata Unirii, nr.4, etaj I, sala de sedinte

Telefon: 0254 / 220032, 0737 / 734425

Preşedinte: D-na Badistru Ella Cristina

Locţiitor: D-na Roncioiu Cristina Roberta

Program: zilnic între orele 10:00 -16:00

Sursa http://www.primariadeva.ro/stiri-si-evenimente/organizarea-si-desfasurarea-alegerilor-locale-2012

Saituri utile:

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) http://www.roaep.ro/ro/index.php

Pentru informaţii suplimentare în ceea ce priveşte desfăşurarea alegerilor locale din data de 10 iunie 2012, puteţi să accesaţi şi site-ul Biroului Electoral Central, la adresa www.beclocale2012.ro .

Organizarea si desfasurarea alegerilor locale 2012

In conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.140/2012, data desfăşurării alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale se stabileşte în ziua de dumunică 10 iunie 2012.

Biroul electoral de circumscripţie judeţean nr.22 Hunedoara
Tel.0254-234090 Fax.0254-234091 E-mail bejhd@yahoo.com
Preşedinte: judecător SĂBĂU Dorina - tel. 0754084800
Locţiitor: judecător IOJA Ioan Eugen - tel. 0754084801
Program: 10,00-16,00
Presedintii si loctiitorii birourilor electorale de circumscriptie municipale, orasenesti si comunale.
Sediile si programul de activitate al birourilor electorale de circumscriptie municipale, orasenesti si comunale.
Hotarârea nr.1/2012 a Biroului Electoral de Circumscripţie nr.22 Hunedoara privind stabilirea numarului de sustinatori pentru depunerea candidaturilor independente pentru funcţiile de preşedinte al Consiliului judeţean şi consilier judeţean.
Hotararea Guvernului nr.140 privind stabilirea datei de desfăşurare a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012.
Hotararea Guvernului nr.141 privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea activitatilor referitoare la organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012.
Ordinul Prefectului nr.123 privind stabilirea numarului de consilieri pentru Consiliul judetean Hunedoara si Consiliile locale ale municipiilor, oraselor si comunelor din cuprinsul judetului Hunedoara, la alegerile ce se vor desfasura in data de 10 iunie 2012.
Ordinul Prefectului nr.128 privind numerotarea circumscriptiilor electorale din cuprinsul judetului Hunedoara pentru alegerile locale din iunie 2012.

Sursa-http://www.prefecturahunedoara.ro/?38&no_cache=1&tx_mininews_pi1[showUid]=10&cHash=470f510c74

Contravenţii si infractiuni prevazute de Legea nr. 67 (r1) din 2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale


Art. 103. - Constituie contravenţii următoarele fapte:



a) înscrierea, cu bună ştiinţă, a unui alegător în mai multe liste electorale; înscrierea în listele electorale a unor persoane fictive ori care nu au drept de vot, semnarea listei susţinătorilor cu încălcarea prevederilor art. 49;



b) încălcarea dispoziţiilor referitoare la afişarea listelor de candidaţi şi a candidaturilor independente sau la folosirea semnelor electorale;



c) păstrarea registrelor cu listele electorale permanenteşi listele electorale complementare în condiţii necorespunzătoare;



d) neefectuarea la termen a comunicărilor prevăzute de lege şi neoperarea acestora în listele electorale permanente şi listele electorale complementare;



e) efectuarea de operaţiuni în listele electorale permanente şi listele electorale complementare de către persoane neautorizate;



f) necomunicarea către judecătorii a modificărilor operate în exemplarul listei electorale permanente existente la primărie;



g) neluarea de către organizatori a măsurilor necesare desfăşurării normale a adunărilor electorale, precum şi distribuirea, inclusiv de către candidaţi, de băuturi alcoolice în timpul adunărilor sau, în ziua votării, în perimetrul secţiilor de votare, delimitat potrivit art. 80 alin. (1);



h) distrugerea, deteriorarea, murdărirea, acoperirea prin scriere sau în orice alt mod a listelor electorale, a platformelor-program afişate sau a oricăror alte afişe ori anunţuri de propagandă electorală;



i) afişarea mijloacelor de propagandă electorală în alte locuri decât cele permise potrivit prevederilor legale;



j) acceptarea de către o persoană a înscrierii sale în mai multe liste de candidaţi pentru aceeaşi autoritate publică;



k) neaducerea la cunoştinţa publică de către membrii birourilor electorale de circumscripţie a propunerilor de candidaturi;



l) refuzul de a permite accesul persoanelor prevăzute la art. 80 alin. (5) în localul de vot;



m) refuzul de a se conforma dispoziţiilor preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare cu privire la asigurarea ordinii în localul de vot şi în împrejurimi, potrivit dispoziţiilor art. 80 alin. (1);



n) refuzul nejustificat de a înmâna buletinul de vot şiştampila de votare alegătorului înscris în listă, care prezintă actul de identitate, precum şi înmânarea buletinului de vot unui alegător care nu prezintă actul de identitate;



o) încălcarea de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare a prevederilor art. 89 şi întocmirea proceselor-verbale cu încălcarea dispoziţiilor art. 90;



p) părăsirea de către membrii biroului electoral a localului secţiei de votare înainte de stabilirea rezultatului alegerilor şi de semnarea procesului-verbal;



q) continuarea propagandei electorale după încheierea campaniei electorale potrivit dispoziţiilor art. 61, prin lansarea, afişarea sau distribuirea materialelor electorale de orice tip, precum şi sfătuirea alegătorilor, în ziua votării, la sediul secţiilor de votare sau în perimetrul prevăzut la art. 80 alin. (1), săvoteze sau să nu voteze anumite partide politice, alianţe politice, alianţe electorale ori candidaţi independenţi;



r) purtarea, pe durata votării, de către membrii biroului electoral al secţiei de votare sau de către persoanele acreditate, de ecusoane, insigne sau alte însemne de propagandă electorală;



s) absenţa nejustificată a preşedintelui, a locţiitorului acestuia sau a membrilor birourilor electorale, stabiliţi potrivit prevederilor prezentei legi, de la activitatea acestora;



ş) refuzul preşedintelui biroului electoral sau al locţiitorului acestuia de a elibera o copie certificată de pe procesul-verbal persoanelor îndreptăţite potrivit prevederilor prezentei legi;



t) nerespectarea de către primar a prevederilor art. 16 alin. (2).



Art. 104. - Contravenţiile prevăzute la art. 103 lit. h), i), l) şi t) se sancţionează cu amendă de la 600 lei la 1.000 lei, cele prevăzute la lit. c), d), e) şi f), cu amendă de la 1.000 lei la 1.400 lei, cele prevăzute la lit. j), k), o), p), q), r), s) şi ş), cu amendă de la 1.400 lei la 2.000 lei, iar cele prevăzute la lit. a), b), g), m) şi n), cu amendă de la 2.200 lei la 3.000 lei.



Art. 105. - (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 103, respectiv art. 104, se fac de:



a) poliţişti, pentru faptele prevăzute la art. 103 lit. a), b), g), h), i), k), l), m), n) şi q);



b) primarişi împuterniciţii acestora, pentru faptele prevăzute la art. 103 lit. e) şi h);



c) preşedintele biroului electoral de circumscripţie, pentru faptele prevăzute la art. 103 lit. j), o), p) şi r);



d) preşedintele biroului electoral, în cazul săvârşirii contravenţiilor de către membrii biroului electoral, ori preşedintele biroului electoral ierarhic superior, în cazul săvârşirii contravenţiilor de către preşedinţii birourilor electorale ierarhic inferioare sau de către locţiitorii acestora, pentru faptele prevăzute la art. 103 lit. s) şi ş);



e) împuterniciţii preşedintelui Autorităţii Electorale Permanente, pentru faptele prevăzute la art. 103 lit. a), b), c), d), e) şi f);



f) prefecţişi subprefecţi, pentru faptele prevăzute la art. 103 lit. t).



(2) Contravenientul pote achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute la art. 104, agentul constatator făcând menţiune despre această posibilitate în procesul-verbal.



(3) Contravenţiilor prevăzute la art. 103 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.



Art. 106. - (1) Menţionarea în declaraţia de acceptare a candidaturii a unor date neadevărate constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 ani.



(2) Înscrierea, cu ştiinţă, în copia de pe lista electorală permanentă sau în copia de pe lista electorală complementară a unor persoane care nu sunt înscrise în lista electorală permanentă sau în lista electorală complementară constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoarea de la 6 luni la 5 ani.



Art. 107. - (1) Împiedicarea prin orice mijloace a liberului exerciţiu al dreptului de a alege sau de a fi ales constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani şi interzicerea unor drepturi.



(2) În cazul în care prin fapta prevăzută la alin. (1) s-a pricinuit o vătămare a integrităţii corporale sau a sănătăţii, care necesită pentru vindecare îngrijiri mai mult de 60 de zile sau care a produs una dintre următoarele consecinţe: pierderea unui simţ sau a unui organ, încetarea funcţionării acestora, o infirmitate permanentă fizică ori psihică,sluţirea, avortul ori punerea în primejdie a vieţii persoanei, pedeapsa este închisoare de la 3 la 10 ani.



(3) Tentativa se pedepseşte.



Art. 108. - (1) Violarea prin orice mijloace a secretului votului de către membrii biroului electoral al secţiei de votare ori de către alte persoane constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.



(2) Tentativa se pedepseşte.



Art. 109. - (1) Promisiunea, oferirea sau darea de bani, bunuri ori alte foloase în timpul campaniei electorale, precum şi în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidaţi ori un anumit candidat pentru funcţia de primar, consilier sau de preşedinte al consiliului judeţean, precum şi primirea acestora de către alegători constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.



(2) Pedeapsa prevăzută la alin. (1) se aplică şi persoanei care votează fără a avea drept de vot ori alegătorului care voteazăde mai multe ori în ziua alegerilor.



(3) Tentativa se pedepseşte.



Art. 110. - (1) Tipărirea şi utilizarea de buletine de vot false, introducerea în urnă a unui număr suplimentar de buletine faţă de cele votate de alegători, falsificarea prin orice mijloace a documentelor de la birourile electorale, precum şi utilizarea unui act de identitate nul sau fals constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 2 la 7 ani.



(2) Tentativa se pedepseşte.



Art. 111. - (1) Atacul prin orice mijloace asupra localului secţiei de votare, furtul urnei sau al documentelor electorale, ruperea sigiliilor constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 2 la 7 ani, dacăfapta nu constituie o infracţiune mai gravă.



(2) Tentativa se pedepseşte.



Art. 112. - (1) Deschiderea urnelor înainte de ora stabilită pentru închiderea votării, precum şi utilizarea urnei speciale în alte condiţii decât cele prevăzute la art. 87 constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.



(2) Tentativa se pedepseşte.



Art. 113. - (1) Încredinţarea urnei speciale altor persoane decât membrilor biroului electoral al secţiei de votare constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 1 an la 5 ani.



(2) Aceeaşi pedeapsă se aplică şi persoanei care transportă urna specială fără a face parte din biroul electoral al secţiei de votare.



(3) Tentativa se pedepseşte.



Art. 114. - Limitele pedepselor pentru infracţiunile prevăzute în Codul penal ori în legile penale speciale, săvârşite în legăturăcu desfăşurarea alegerilor, se majorează cu jumătatea maximului special.



Art. 115. - Pentru toate infracţiunile prevăzute în prezenta lege, săvârşite în legătură cu alegerea consilierilor, a primarilor şi a preşedinţilor consiliilor judeţene, acţiunea penală se pune în mişcare din oficiu.



Art. 116. - Bunurile destinate sau folosite la săvârşirea contravenţiilor prevăzute la art. 103 lit. i) şi r) ori a infracţiunilor prevăzute la art. 109şi 110 sau rezultate din comiterea acestora se confiscă.











       Lista legislatie alegeri 2012
LEGEA Nr. 215 din 23 aprilie 2001 Republicată -Legea administraţiei publice locale
LEGEA Nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare. LINK (PDF).
LEGEA Nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale
, republicată în Monitorul Oficial: LINK (PDF)
HOTĂRÂRE Nr. 140 din 13 martie 2012-privind stabilirea datei de desfăşurare a alegerilor pentru
autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012
HOTĂRÂRE Nr. 141 din 13 martie 2012-privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea
activităţilor referitoare la organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice
locale din anul 2012
HOTĂRÂRE Nr. 142 din 13 martie 2012-privind cheltuielile necesare pentru pregătirea, organizarea
şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012
HOTĂRÂRE Nr. 143 din 13 martie 2012-privind numerotarea circumscripţiilor electorale judeţene
şi a municipiului Bucureşti pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale din anul 2012
HOTĂRÂRE Nr. 144 din 13 martie 2012-privind stabilirea măsurilor pentru organizarea şi
desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012
HOTĂRÂRE Nr. 145 din 13 martie 2012-privind aprobarea modelelor buletinelor de vot care
se folosesc la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012
HOTĂRÂRE Nr. 146 din 13 martie 2012-privind aprobarea modelului timbrului autocolant care
se foloseşte la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012
HOTĂRÂRE Nr. 147 din 13 martie 2012-privind aprobarea modelelor ştampilelor care se
folosesc la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012
HOTĂRÂRE Nr. 148 pentru aprobarea modelului copiei de pe lista electorala permanenta, a
modelului copiei de pe lista electorala complementara, a modelului listei electorale suplimentare, a
modelului extrasului de pe copia listei electorale permanente, complementare sau de pe lista electorala
suplimentara, a modelului listei sustinatorilor, a modelului declaratiei de acceptare a candidaturii,
a modelului declaratiei de renuntare la candidatura, precum si a modelului listei membrilor
organizatiei cetatenilor romani apartinand unei minoritati nationale, ce vor fi folosite pentru
alegerea autoritatilor administratiei publice locale din anul 2012
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 3 din 13 martie 2012 privind unele măsuri pentru organizarea şi
desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012




      Atributiile Consiliului Local


Potrivit art. 36 alin . (1) din Legea nr. 215 (republicata) din 2001 administraţiei publice locale, Consiliul local are iniţiativă şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale.

(2) Consiliul local exercităurmătoarele categorii de atribuţii:


a) atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local;



b) atribuţii privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a comunei, oraşului sau municipiului;



c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al comunei, oraşului sau municipiului;



d) atribuţii privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni;



e) atribuţii privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern.



(3) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (2) lit. a), consiliul local:



a) aprobăstatutul comunei, oraşului sau municipiului, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local;



b) aprobă,în condiţiile legii, la propunerea primarului, înfiinţarea, organizarea şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, precum şi reorganizareaşi statul de funcţii ale regiilor autonome de interes local;



c) exercită,în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome, în condiţiile legii.



(4) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (2) lit. b), consiliul local:




a) aprobă, la propunerea primarului, bugetul local, virările de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;



b) aprobă, la propunerea primarului, contractarea şi/sau garantarea împrumuturilor, precum şi contractarea de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare, în numele unităţii administrativ-teritoriale, în condiţiile legii;



c) stabileşte şi aprobă impoziteleşi taxele locale, în condiţiile legii;



d) aprobă, la propunerea primarului, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii de interes local, în condiţiile legii;



e) aprobă strategiile privind dezvoltarea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale;



f) asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare implementării şi conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.




(5) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (2) lit. c), consiliul local:




a) hotărăşte darea în administrare, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate publică a comunei, oraşului sau municipiului, după caz, precum şi a serviciilor publice de interes local, în condiţiile legii;



b) hotărăşte vânzarea, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate privată a comunei, oraşului sau municipiului, după caz, în condiţiile legii;



c) avizeazăsau aprobă, în condiţiile legii, documentaţiile de amenajare a teritoriului şi urbanism ale localităţilor;



d) atribuie sau schimbă, în condiţiile legii, denumiri de străzi, de pieţe şi de obiective de interes public local.


6) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (2) lit. d), consiliul local:


a) asigură,potrivit competenţelor sale şi în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind:



1. educaţia;



2. serviciile sociale pentru protecţia copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei şi a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie socială;



3. sănătatea;



4. cultura;



5. tineretul;



6. sportul;



7. ordinea publică;



8. situaţiile de urgenţă;



9. protecţiaşi refacerea mediului;



10. conservarea, restaurarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice şi de arhitectură, a parcurilor, grădinilor publice şi rezervaţiilor naturale;



11. dezvoltarea urbană;



12. evidenţa persoanelor;



13. podurileşi drumurile publice;



14. serviciile comunitare de utilitate publică:alimentare cu apă, gaz natural, canalizare, salubrizare, energie termică,iluminat public şi transport public local, după caz;



15. serviciile de urgenţă de tip salvamont, salvamar şi de prim ajutor;



16. activităţile de administraţie social-comunitară;



17. locuinţele sociale şi celelalte unităţi locative aflate în proprietatea unităţii administrativ-teritoriale sau în administrarea sa;



18. punerea în valoare, în interesul comunităţii locale, a resurselor naturale de pe raza unităţii administrativ-teritoriale;



19. alte servicii publice stabilite prin lege;



b) hotărăşte acordarea unor sporuri şi altor facilităţi, potrivit legii, personalului sanitar şi didactic;



c) sprijină,în condiţiile legii, activitatea cultelor religioase;



d) poate solicita informări şi rapoarte de la primar, viceprimar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;



e) aprobăconstruirea locuinţelor sociale, criteriile pentru repartizarea locuinţelor sociale şi a utilităţilor locative aflate în proprietatea sau în administrarea sa;



f) poate solicita informări şi rapoarte specifice de la primar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local.


(7) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (2) lit. e), consiliul local:




a) hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local;



b) hotărăşte, în condiţiile legii, înfrăţirea comunei, oraşului sau municipiului cu unităţi administrativ-teritoriale din alte ţări;



c) hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu alte unităţi administrativ-teritoriale din ţară sau din străinătate, precum şi aderarea la asociaţii naţionale şi internaţionale ale autorităţilor administraţiei publice locale, în vederea promovării unor interese comune.



(8) Consiliul local poate conferi persoanelor fizice române sau străine cu merite deosebite titlul de cetăţean de onoare al comunei, oraşului sau municipiului, în baza unui regulament propriu. Prin acest regulament se stabilesc şi condiţiile retragerii titlului conferit.



(9) Consiliul local îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.

Rezultate la alegerile locale din 2008


Județul Hunedoara

Președintele Consiliului Județean ales este Mircea Ioan Moloț (PNL).



Consiliul Județean Hunedoara



Componența Consiliului Județean Hunedoara (32 de consilieri) ales pe 1 iunie:




Partid
Consilieri
Componența Consiliului
1
12












2
9












3
9












4
2














Municipiul Deva

Mircia Muntean (PNL) a câștigat un nou mandat de primar al municipiului după primul tur de scrutin.


Candidați la Primăria Deva
Partid
Candidat
Nr.voturi
%


15.849
58,00%


5.960
21,81%


2.588
9,47%




Consiliul Local Deva

Componența Consiliului Local Deva (21 de consilieri) ales pe 1 iunie:



Partid
Consilieri
Componența Consiliului
1
10












2
5












3
4












4
1












5
1















1
Birău Mircea Cătălin
P D L
2
Borbeanu Simion Sandu
P N L
3
Borca Tiberiu Mircea
P D L
4
Chişotă Roxana Axenia
P N L
5
Cioroagă Miron
P D L
6
Costa Cosmin Cristian
P N L
7
Dobrean Robert Mircea
P S D
8
Duculete Maria
P N L
9
Ghergan Florian Săndel
P S D
10
Iacob Petru Florin
P N L
11
Kovacs Francisc
P D L
12
Lazăr Danil
P N L
13
Mateucă Mădălina
P D L
14
Mermezan Ana Elena
P R M
15
Mladin Mariana
P N L
16
Morar Nicolae Marcel
P N L
17
Mos Ovidiu
P S D
18
Oancea Nicolae Florin
P N L
19
Pogocsan Ferdinand Zoltan
U D M R
20
Sturza Alexandru
P N L
21
Ţonea Vasile
P S D


Sursa - http://www.primariadeva.ro/consiliul-local-deva






Consiliul Local Deva




Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local Deva a fost adoptat în conformitate cu Legea administraţiei publice locale nr.215/2001 şi conform prevederilor Ordonanţei Guvernului României nr.35/2002, ART. 2 - "Pe baza prevederilor regulamentului-cadru prevăzut la art. 1 consiliile locale vor adopta regulamente proprii de organizare şi funcţionare, adaptate specificului unităţii administrativ-teritoriale, în termen de cel mult 60 de zile de la intrarea în vigoare a acestuia. Regulamentele proprii se adoptă cu votul a cel puţin două treimi din numărul consilierilor în funcţie."


COMPONENŢA CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI DEVA



LEGEA nr. 393 / 2004 (*actualizată*) privind Statutul aleşilor locali



ART. 2 - (2) Consilierii locali şi consilierii judeţeni, primarii, precum şi preşedinţii consiliilor judetene se aleg prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat de către cetăţenii cu drept de vot din unitatea administrativ-teritorială în care urmeaza să-şi exercite mandatul"


Comisiile de specialitate au următoarele atribuţii principale:

a) analizeazăproiectele de hotărâri ale Consiliului local;



b) se pronunţă asupra altor probleme trimise de Consiliul local spre avizare;



c) întocmesc avize asupra proiectelor de hotărâri şi asupra problemelor analizate, pe care le prezintă Consiliului local.



Comisiile de specialitate îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului sau însărcinări date prin hotărâri ale Consiliului local, dacă acestea au legătură cu activitatea lor.



 Sondaj de opinie


La adresa http://www.votati.eu/id34.htm sunt publicate rezultatele la alegerile locale din 2008 la Consiliul local Deva.



Credeti ca anul acesta vor fi surprize?

Vor reusi independentii sa intre in Consiliul local?



Cum comentati?












Trimiteţi un comentariu