luni, iulie 30, 2012

Adevărata faţă a Uniunii Europene

Europarlamentarul Nigel Farage le da un sfat romanilor: Treziti-va si faceti ceva!

“[...] Noi am intrat in clubul european acum 30-40 de ani… Deceptia noastra consta in faptul ca noi am intrat in ceva care se referea la liberul comert, la cooperare si la buna vecinatate. Lucrul acesta avea o logica. Dar la fel ca in cazul comunismului, care a fost ideea frumoasa din spatele federalizarii Europei [?!. n.n.], constatam ca drumul spre iad este pavat cu intentii bune. Am devenit din ce in ce mai sceptic in anii 90.
Dar momentul cheie pentru mine a fost in 2005. Exista o Constitutie Europeana creata de Valery Giscard d`Estaing, un fost presedinte francez, si a fost supusa la vot in Franta, iar francezii au spus nu [traducerea din subtitrare este pe dos si este eronata, n.n.]. Apoi a fost supusa la vot in Olanda si oamenii au dat un vot coplesitor impotriva.
M-am gandit ca asta e, integrarea politica in UE va inceta, pentru ca electoratul si-a spus cuvantul. Dar, in mod infricosator, aici, in acest Parlament, au decis sa o “rebranduiasca” sub numele de “Tratatul de la Lisabona“, dar sa pastreze aceleasi prevederi si sa o treaca fara a mai fi nevoie de referendumuri. Atunci mi-am dat seama ca UE nu mai este un club de state suverane care sa lucreze impreuna, ci devenise, oarecum, o dictatura.
De atunci am fost un oponent virulent fata de UE si fata de ideea ca 500 de milioane de oameni ar trebui sa fie guvernati de birocrati nealesi. Si, sincer, cele mai rele previziuni ale mele s-au adeverit. Am vazut cum un prim-ministru italian a fost dat la o parte de “batausii” de la Bruxelles, apoi am vazut un prim-ministru grec care a fost inalturat de “batausii” de la Bruxelles, si am vazut si cum in tara dvs., care a organizat un referendum, invalidat de cei de la Bruxelles. Aceasta idee de a lua toate tarile din Europa si a le reuni intr-un stat european cu oconducere birocrata este clar ca nu va functiona!
[...] Cei care cred in proiectul UE sunt niste idealisti. Este foarte bine de a fi idealist, dar ideea de a aboli niste state, de a-i reuni pe toti sub o noua identitate europeana se poate face numai daca vor si oamenii. Dar nu exista nicio dovada ca cineva, in vreunul din statele membre, ar dori sa aboleasca democratia si sa transfere puterea Comisiei Europene si celorlalte institutii oficiale, de aici, de la Bruxelles.
Exista un avertisment al istoriei in Europa in acest sens, si el se numeste Iugoslavia. Pentru ca, in anii 20, noi am luat mai multe state balcanice, le-am fortat sa se reuneasca intr-unul fara consimtamantul popoarelor si asta a dus la razboaie civile cumplite in ultimii 20 de ani si la moartea a zeci de mii de oameni. Si acest proiect european este la fel de periculos. [...]
 

"Adevărata faţă a Uniunii Europene" - un documentar (aici http://blip.tv/zona-de-criza/adevarata-fata-a-uniunii-europene-2309351  ) care pare sa-i surprinda pe multi cu informatii pe care cativa insideri si comentatori ai fenomenului Uniunii Europene ni le fac cunoscute. 

 Producatorul independent Phillip Day trateaza subiectul istoriei si obiectivelor Uniunii Europene, ca si acela al implicatiilor ingrijoratoare ale acestui nou guvernamant pentru fiecare cetatean britanic si – prin extensie – pentru fiecare cetatean al unui stat membru al UE.

Filmul pune intrebari provocatoare, pe care media centrala a refuzat sa le adreseze. Chiar daca perspectiva din care documentarul abordeaza tema Uniunii Europene e in primul rand cea a britanicului, gasesc multe informatii de interes si pentru noi, cei care traim intr-un stat acum membru al UE care a primit cu atata entuziasm neinformat ideea aderarii. Sunt lucruri pe care nu imi amintesc sa le fi gasit in media noastra, inainte sau dupa aderare.

Am ajuns sa am sentimentul ca traim intr-o realitate paralela cu realitatea, din cauza lipsei informatiilor reale. Care e totusi realitatea?

http://blip.tv/zona-de-criza/adevarata-fata-a-uniunii-europene-2309351
Trimiteți un comentariu