Conducerea
biroului este asigurată de un sef de birou care coordonează întreaga
activitate.
Biroul
administrare unitati de invatamant funcţionează şi este organizat în
conformitate cu legislaţia română în vigoare şi cu prezentul Regulament de
organizare şi funcţionare, având rolul de a administra unitatile de invatamant
finantate din bugetul local al municipiului Deva .
Biroul
administrare unitati de invatamant are urmatoarele atributii:
·
asigura activitatea
de administrare a invatamantului preuniversitar de stat de pe raza municipiului
Deva;
· centralizeaza
anual si transmite Serviciului Financiar, Contabilitate Nota de Fundamentare
privind propunerea bugetara totala pentru capitolul 65.02 "
Invatamant" avand ca surse de finanţare alocaţii bugetare si venituri
proprii , pe toate tilturile de cheltuieli ( personal, bunuri si servicii,
burse, investitii ), in vederea elaborarii proiectului de buget general pentru
anul bugetar următor precum si estimările pentru următorii 3 ani in baza art.
37 si 38 din Legea nr.273 / 2006 privind finanţele publice locale actualizata
cu modificările si completările ulterioare. Nota de Fundamentare va fi insotita
de Anexa in care va fi prezentat in detaliu bugetul pe fiecare dintre cele 12
unitati de invatamant preuniversitar de stat aflate in subordinea Consiliului
local al municipiului si aflate pe raza municipiului Deva. La întocmirea
proiectului bugetului general iniţial si ori de cate ori este necesara
rectificarea bugetara, centralizeaza si transmite Serviciul Financiar, Contabilitate,
propunerea bugetara totala aferenta capitolului de cheltuiala 65.02 "
Invatamant " , atat pe alocaţii bugetare cat si pe venituri proprii, pe
toate titlurile de cheltuieli (personal, bunuri si servicii, burse,
investitii), cu respectarea prevederilor Legii nr.273/2006 privind finanţele
publice locale actualizata. Nota de
Fundamentare va fi însotita de Anexa in care va fi prezentat in detaliu bugetul
propus de fiecare dintre cele 12 unitati de invatamant preuniversitar de stat
aflate pe raza municipiului Deva;
· întocmeşte
comunicările către fiecare Ordonator Terţiar de Credite si anume către cele 12
unitati de invatamant preuniversitar de stat, privind bugetul anual aprobat si
repartizat pe trimestre, şi ori de câte ori au loc rectificări de buget,
bugetele rectificate ale acestora urmărind încadrarea sumelor solicitate pe
titluri de cheltuieli în volumul creditelor aprobate în bugetul fiecărei
unitati de invatamant;
· participa la
recepţia sub aspect calitativ si cantitativ conform cu documentele de execuţie
a lucrărilor de intretinere sau investitii pentru cele 12 unitati de invatamant
preuniversitar de stat aflat in subordinea Consiliului local al municipiului
Deva;
· urmăreşte
execuţia bugetului unitatilor de invatamant;
· stabileste si urmăreşte
lucrările de reparaţii, a lucrărilor de investitii pentru buna desfasurare a
activitatii in unitatile şcolare;
· stabileşte în
colaborarea cu Inspectoratul şcolar judeţean, Serviciul Financiar Contabilitate
si Direcţia Tehnică - Compartiment Investiţii, priorităţile privind
cheltuielile de învăţământ;
· colaborează cu
Inspectoratul şcolar judeţean pentru o cât mai judicioasă structurare a
unităţilor de învăţământ, cu luarea în considerare a prevederilor Legii învăţământului
şi a perspectivelor de dezvoltare economico-socială a municipiului, cat si a
cheltuielilor privind utilitatile;
· saptamanal, se va
face analiza privind comunicarea la termen a răspunsului la cererile sau
sesizările primite pentru soluţionare;
· in cazul in care,
pe parcursul desfasurarii activitatii compartimentului, se impune contractarea
unui serviciu / produs / lucrare, necesar desfasurarii activitatii
compartimentului, acesta inainteaza „Compartimentului achiziţii" referatul
de necesitate pentru începerea procedurii de achiziitie publica. Referatul de
necesitate va cuprinde valoarea estimativa, capitolul si titlul de cheltuiala
bugetara unde exista prevedere bugetara pentru inceperea procedurii de
achiziţie publica respective ;
· ulterior
achiziţiei, dupa obţinerea unei copii a contractului de achiziţie publica,
compartimentul va urmări derularea contractului potrivit condiţiilor
contractuale si va întocmi un Proces-verbal de recepţie la finalizarea
contractului, Proces-verbal din care sa rezulte ca produsul a fost livrat,
respectiv serviciul a fost prestat. Membrii comisiei de recepţie vor fi numiţi
prin Dispoziţie a Primarului;
· prezintă actele
de control întocmite, concluziile controlului efectuat pentru a se dispune
măsurile ce trebuiesc luate în vederea înlăturării abaterilor constatate şi a
tragerii la răspundere a persoanelor care au săvârşit nereguli sau au produs
pagube materiale;
·
informează asupra
situaţiilor deosebite, propune măsuri de soluţionarea acestora şi răspunde pentru
rezolvarea lor;
·
îndeplineşte şi
alte atribuţii stabilite prin acte normative sau încredinţat;
·
întocmirea
bugetului finantarilor rambursabile interne si externe, dupa caz si a listei de
investitii aferenta acestora;
·
tine evidenţa
obligaţiilor de plată, interne şi externe ale autorităţii administraţiei
publice locale, provenind din împrumuturi contractate sau garantate de aceasta,
de pe piaţa internă şi externă de capital;
· tine evidenţa
dobânzilor pe fiecare împrumut contractat ( preţul folosirii temporare a
capitalului împrumutat);
· propune anual
pentru capitolele de cheltuieli bugetare care se refera la rate, dobânzi si
comisioane respectiv pentru Cap.55.02 si Cap.87.02 in vederea elaborării
proiectului de buget local echilibrat pentru anul bugetar următor precum si
estimările pentru următorii 3 ani in baza art.37 si 38 din Legea nr.273/2006
privind finanţele publice locale actualizata cu modificările si completările
ulterioare;
· propune pentru
întocmirea corecta a bugetului general - iniţial - prevederile anuale cat si
trimestriale aferente capitolelor de cheltuieli reprezentand rate, dobânzi si
comisioane (Cap.55.02-Tranzactii privind datoria publica-pentru dobânzi si
comisioane, Cap.87.02-Alte Acţiuni Economice-pentru rate), precum si
propunerile de rectificare ale acestor capitole;
·
inainteaza Serviciului
Buget - Contabilitate, propunerile de rectificare de buget;
· întocmeşte în
cazul contractării de către Municipiul Deva de noi finantari rambursabile,
toate documentele necesare potrivit legislaţiei şi le înaintează Comisiei de
Autorizare a împrumuturilor Locale sau altor autoritati potrivit legislaţiei in
vigoare;
·
tine evidenta
tuturor finantarilor rambursabile contractate de Municipiul Deva;
· informează Serviciul
Financiar, Buget-Contabilitate în vederea plăţii ratelor, dobânzilor si
comisioanelor cu cel puţin 5 zile înainte de data scadentă a acestora;
· tine Registrul de
evidenta a datoriei publice locale si Registrul de evidenta a garanţiilor
locale ale Municipiului Deva conform HCL.2 31/2009;
· întocmeşte lunar situaţia
privind finanţarea rambursabila contractata direct, fara garanţia statului, sau
garantata de unitatea administrativ teritoriala dupa modelul de formular din
Anexa nr.3 la Ordinul MFP NR.1059/07.04.2008 privind aprobarea Normelor
metodologice pentru înregistrarea si raportarea datoriei publice locale,
publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I nr.319/23.04.2008;
·
tine evidenţa
gradului de îndatorare potrivit legislaţiei în vigoare;
· urmărirea sumelor
necesare achitării contribuţiei Municipiului Deva aferentă programului ISPA;
· constituirea
fondului de intretinere, înlocuire si dezvoltare aferent programului ISPA,
informarea Serviciului Financiar, Buget - Contabilitate in vederea plaţii
acestei contributii;
· răspunde de
respectarea prevederilor cuprinse in articolul nr.76A1 din Legea nr.273/2006
privind finanţele publice locale, actualizata si modificata cu completarile
ulterioare coroborata cu Hotararea Guvernului nr.9/2007, actualizata si
modificata cu completarile ulterioare privind constituirea, componenta si
funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale.
· asigură aplicarea
la nivel local a prevederilor Legii nr.350/2005 privind regimul finanţărilor
nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de
interes general;
Sursa: Regulamentul de organizare si
funcţionare al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, Anexa nr. 3 la H.C.L. nr. 245/2013
http://www.primariadeva.ro/fisiere/module_fisiere/116/ROF_245_2013.pdf
http://www.primariadeva.ro/fisiere/module_fisiere/116/ROF_245_2013.pdf